Åbne ordre

Fire tips til at undgå tabt fortjeneste via åbne ordre

Dialog 3 i hovedhus

Det er afgørende, at din virksomhed følger op på ordrebeholdninger via den rette proces.

Uden en god proces risikerer I, at jeres indtjening går tabt.

Vi oplever gang på gang, at virksomheder har op til flere millioner, som enten er i åbne ordre eller som er leveret men aldrig blevet faktureret.

Har I styr på jeres ordrebeholdning?

Vi har skitseret nogle ideer til en struktur, som kan hjælpe jer godt på vej:

  1. Sørg for, at I har en ordreansvarlig i forretningen
  2. Gør det til en daglig vane at tjekke ordrestatus og få fulgt op på åbne ordrer – specielt ordrer, der er leveret men ikke faktureret
  3. Sørg for, at alle ordrer har en forventet leveringsdato, hvis muligt. Således kan I internt følge op på ordren og sikre, at I leverer til den lovet tid, og samtidigt tillader det jer at underrette kunden, hvis der skulle være forsinkelse
  4. Automatisér, opsummér og synliggør processen

Har I styr på disse fire punkter, er I godt på vej. Ellers står vi altid klar med en hjælpende hånd til virksomheder med Navision og Business Central.

Mød Alexander Borgtoft

Alexander Borgtoft, Business Intelligence Consultant hos Visuel Data har specialiseret sig i Business Intelligence. Han står altid klar til at sparre omkring jeres nuværende måde at arbejde i Microsoft Dynamics NAV/BC på.